Modell értékű kísérlet
A tanulási motiváció fejlesztése érdekében egy érdekes
kísérletbe kezdtünk. Az idei tanévtől a jeles tanulóink önállóan, saját
igényeiknek megfelelően oszthatják be a délutáni időszakot. Egy pályázati
felhívást tettünk közzé a szabad tanulószobai jogosultság elnyerésére.
A pályázat nyertesei csak az esti kimenő végén kötelesek
megjelenni a kollégiumban, akkor tanulnak, amikor akarnak, csak tájékoztatási
kötelezettségük van a hollétükről. A pályázaton azok indulhattak, akiknek
félévi tanulmányi átlaga legalább 4,51 volt, és vállalták két kiselőadás
megtartását a saját csoportfoglalkozáson a KNOAP témakörökből. A nyertesek
tudomásul vették, ha a tanulmányi eredményük romlik, vagy magatartásukkal
megsértik a házirendet, a jogosultság azonnal megszűnik. Az első félévben még
csak hat jeles tanuló nyert a pályázaton, de a második félévben már a számuk megtriplázódott.
A kísérlet sikere és motiváló hatása miatt javasoljuk a modell bevezetését, az
intézményi házirendbe történő beillesztését.
***
"Szeretem
beosztani az időmet ..."
Nagy érdeklődéssel fogadtam a hírt, miszerint idén lehet
pályázni a szabad tanulószobai jogosultság elnyerésére. Örültem neki, hiszen
végzősként szeretem beosztani az időmet úgy, ahogy nekem az optimális. A
pályázás egyszerű, a feltételek pedig teljes mértékben teljesíthetőek voltak.
Az a követelmény, hogy tartanom kellett az elvárt átlagot pedig még jobban
motivált, hiszen utolsó évesként minden jegy számít. Hálás vagyok, hogy második
félévre is megnyerhettem a pályázatot, mert most már nemcsak a jegy, de az idő
is számít, valamint büszke is lehetek magamra, hogy sikerült megfelelnem a
feltételeknek. Az pedig, hogy prezentálni kellett a csoporttársaimnak, csak az
előnyömre szolgált, hiszen kiváló lehetőség volt arra, hogy megtanuljam
kifejezni magam mások előtt.
Kívánom nektek, hogy ti is érjétek el, sőt haladjátok meg
ezt a szintet, és az ösztönözzön a továbbiakban, hogy mindig képesek vagytok a
többre, a jobbra, csak akarni és tenni kell érte.
Kollár Zsanett, SZSZSZC Vásárhelyi Pál Egészségügyi és
Idegenforgalmi Két Tanítási Nyelvű Szakképző Iskola 12.B
***
A szabad tanulószoba előnyei
A
kollégium legjobb tanulói szabad tanulószobára jogosultak, aminek számtalan
előnyét lehet felsorolni. Keményen és céltudatosan tanultam, hogy a második
félévben élvezhessem ezeket az előnyöket. Számomra a legfontosabb az volt, hogy
a délutáni tanulási időt saját igényeim szerint oszthatom be. Nem kell
bemennünk a tanulószobai foglalkozásra, hanem akárhol tanulhatunk. Például a
szobánkban, a könyvtárban, vagy az egyik osztálytársunknál. A szabad
tanulószoba lehetősége megkönnyíti a délutáni foglalkozásokon való részvételt
(pl.: edzések, szakkörök, zeneiskola, versenyek). A szobatársainkkal közösen
tudunk tanulni, és segíthetjük egymást a
nehezebb tantárgyakban. Időnként előfordul, hogy kevesebb a tanulnivaló,
ilyenkor tanulás után nem kell a kollégium épületében tartózkodnunk, elmehetünk
egyet sétálni a városba.
Horváth Andrea, Verseghy Ferenc Gimnázium 9. A