Modell értékű kísérlet

A tanulási motiváció fejlesztése érdekében egy érdekes kísérletbe kezdtünk. Az idei tanévtől a jeles tanulóink önállóan, saját igényeiknek megfelelően oszthatják be a délutáni időszakot. Egy pályázati felhívást tettünk közzé a szabad tanulószobai jogosultság elnyerésére.

A pályázat nyertesei csak az esti kimenő végén kötelesek megjelenni a kollégiumban, akkor tanulnak, amikor akarnak, csak tájékoztatási kötelezettségük van a hollétükről. A pályázaton azok indulhattak, akiknek félévi tanulmányi átlaga legalább 4,51 volt, és vállalták két kiselőadás megtartását a saját csoportfoglalkozáson a KNOAP témakörökből. A nyertesek tudomásul vették, ha a tanulmányi eredményük romlik, vagy magatartásukkal megsértik a házirendet, a jogosultság azonnal megszűnik. Az első félévben még csak hat jeles tanuló nyert a pályázaton, de a második félévben már a számuk megtriplázódott. A kísérlet sikere és motiváló hatása miatt javasoljuk a modell bevezetését, az intézményi házirendbe történő beillesztését.

***

"Szeretem beosztani az időmet ..."

Nagy érdeklődéssel fogadtam a hírt, miszerint idén lehet pályázni a szabad tanulószobai jogosultság elnyerésére. Örültem neki, hiszen végzősként szeretem beosztani az időmet úgy, ahogy nekem az optimális. A pályázás egyszerű, a feltételek pedig teljes mértékben teljesíthetőek voltak. Az a követelmény, hogy tartanom kellett az elvárt átlagot pedig még jobban motivált, hiszen utolsó évesként minden jegy számít. Hálás vagyok, hogy második félévre is megnyerhettem a pályázatot, mert most már nemcsak a jegy, de az idő is számít, valamint büszke is lehetek magamra, hogy sikerült megfelelnem a feltételeknek. Az pedig, hogy prezentálni kellett a csoporttársaimnak, csak az előnyömre szolgált, hiszen kiváló lehetőség volt arra, hogy megtanuljam kifejezni magam mások előtt.

Kívánom nektek, hogy ti is érjétek el, sőt haladjátok meg ezt a szintet, és az ösztönözzön a továbbiakban, hogy mindig képesek vagytok a többre, a jobbra, csak akarni és tenni kell érte.

 
Kollár Zsanett, SZSZSZC Vásárhelyi Pál Egészségügyi és Idegenforgalmi Két Tanítási Nyelvű Szakképző Iskola 12.B

 
***

 
A szabad tanulószoba előnyei

A kollégium legjobb tanulói szabad tanulószobára jogosultak, aminek számtalan előnyét lehet felsorolni. Keményen és céltudatosan tanultam, hogy a második félévben élvezhessem ezeket az előnyöket. Számomra a legfontosabb az volt, hogy a délutáni tanulási időt saját igényeim szerint oszthatom be. Nem kell bemennünk a tanulószobai foglalkozásra, hanem akárhol tanulhatunk. Például a szobánkban, a könyvtárban, vagy az egyik osztálytársunknál. A szabad tanulószoba lehetősége megkönnyíti a délutáni foglalkozásokon való részvételt (pl.: edzések, szakkörök, zeneiskola, versenyek). A szobatársainkkal közösen tudunk tanulni, és segíthetjük  egymást a nehezebb tantárgyakban. Időnként előfordul, hogy kevesebb a tanulnivaló, ilyenkor tanulás után nem kell a kollégium épületében tartózkodnunk, elmehetünk egyet sétálni a városba.

Horváth Andrea, Verseghy Ferenc Gimnázium 9. A

Képtár